Alla inlägg under augusti 2011

Av Paulina - 31 augusti 2011 14:36

Så bra som jag sov inatt, har jag inte gjort på mer än ett år. Om man räknar bort mardrömmarna om Elin och tåg(återkommande mardrömmar om att jag kommer försent till tåg. whats up with that?), så kände jag mig helt utvilad. Och som att det skulle bli början på en bra dag. Men ack så fel jag hade.

Så fort jag kom hem till mor kom det, ångesten, hatet. Såg mig själv i spegeln och hatade vad jag såg. Fasten jag hade kollat mig i spegeln i lägenheten, och där gillade jag vad jag såg.

Det är som att varje gång jag ser mig i en spegel hos mor, så ser jag allt jag hatar med mig själv.Min ångest, att jag låter mig styras av den, att jag har förlorat ett år av mitt liv. Att jag hatar mig själv helt enkelt, jag avskyr verkligen den här skuggan av en person jag blivit.


Av Paulina - 29 augusti 2011 18:16

Första natten i Jannicas lägenhet gick faktiskt bra! Lite ångest va det, men det va mest när nån av katterna väckte mig vid 3 och så började jag tänka på Paranormal activity.

Idag har jag städat lite i lägenheten, sen va jag till fagesta hos psykologen. Vilket gick mycket bättre än förra veckan, känns som att vi redde ut en del.

Just nu är jag väldigt glad på jannicas grannar, som verkar riva hela lägenheten. *andas*


Nej,nu blir det att fortsätta mitt Dexter maraton!

"no more doughnuts for Masuka" <3

Av Paulina - 28 augusti 2011 16:17

Så, första inlägget här då.

Dom som känner mig vet att jag varit rätt så förlamnad av min ångest i mer än ett år nu. Men nu den senanste tiden börjar jag bli jävligt trött på den och insett att det enda sättet att bli av med den är att utmana den.

Idag blir det att sova ensam i min systers lägenhet(tänkte sno hennes spikmatta om ångesten slår till), kanske ta med min lilla Ruth. Men då måste man gå ut och gå ochså, bland människor. The horror.

 

Anyway, nu börjar det bli tid att äta och göra sig i ordning. Tänkte testa Solutionist-so silver som jag fick av min kära vän Beth, se om håret blir nå bättre!

Men nu blir det att gå med gammel hundarna sen äta kyckling file för 4 dagen i rad :')

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


För den som är intresserad, så kommer den här bloggen mestadels handla om mitt fysiska mående och mina försök att vinna över min mörka passagerare Ångest. Wish me good luck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards