Alla inlägg under september 2011

Av Paulina - 28 september 2011 23:37

Har spenderat dagen/kvällen i väserås med syster och malin. Gosh, man är ingen ungdom längre! Jobbigt att gå runt hela tiden.

Men jag köpte ett par skor iallafall, och den sista pirate filmen!

På tal om pirater, mor sa nånting för nån dag sedan som fasnade i mitt huvud.

Och sådär 11 år senare slår det mig, "jag kanske har insomnia!".

Haha, känns som att man borde ha listat ut det. Men det har liksom varit så naturligt för mig, inte förens man pratar med andra  och läkare säger att man har "sömnproblem" som man riktigt börjat tänka på det.

Och nu fick jag en scen från en film i huvet och jag kommer inte ihåg vad som sägs riktigt, bara att Satan säger nått om insomniac och schizophrenia.

Doh, nu måste jag kolla påd en filmen, men det få bli imorgon för nu ska jag göra kvällen och släga mig på spikmattan!


Har övrigt lärt mig idag att fladdermöss är riktigt söta, inte alls så groteska som jag föreställt mig! Sötnosar! <3


Av Paulina - 28 september 2011 00:15

Har precis sett det nya avsnittet av Supernatural, och är väldigt(!) posetivt överaskad! Jag som inte ens hade tänkt att kolla det här säsongen!

Och nu har jag såklart ingen att geeka out med O.O Doh!

Anyway, min ångest har varit väldigt smygande idag (tegelsten-på-bröstet-ångest), men det slog inte ut helt fören philip stack.

Hatar att jag blir så beroende av min familj när jag har ångest :/

Så, nu är jag tillbax med stickningen igen.

Och efter två timmar i sträck börjar jag få liiite sendrag!

Men nu är det ganska okej att gå och lägga sig(inte för att jag kommer få sova dock), måste bara ut i mörktet med hundarna igen.

Blä vad jag hatar att gå ut på kvällarna!

Av Paulina - 27 september 2011 00:26

Sitter och kollar igenom lite bilder, och kommer på mig själv med att sakna Västerås tiden.

Bilder med vin fick mig att känna doften av det och känna den vidriga smaken, som känns ganska lockande nu!

Jag vet inte om jag saknar själva drickandet direkt(jag klarar mig ganska bra utan bakfyllor, men mc-frukost saknar jag som fan).

DANSA! Jag saknar att dansa, att klä upp sig, sminka sig, gå(ramla) i högklackat.

Soon we'll meet again Drunk-Me! Soon!  

Av Paulina - 26 september 2011 00:12

Tänkte på Misha's(aka Castiel) Random acts of kindness när jag såg att en vän skrivit på msn angånde det här med psykologen.

Hon ville låna ut pengar så jag kunde gå dit!

Det finns vist godhet kvar i världen, blir helt varm i hjärtat av sånt här <3

Av Paulina - 23 september 2011 21:05

Min ekonomi är verkligen åt helvete och jag älskar telenor så mycket att jag vill döda dem <3

Men jag får pengar på tis-ons iallafall, och då går hälften till räkningar, fuuuun!

socialen hörde av sig angående bidrag till lägenhet idag iallafall, och jag fick det. Vilket känns ganska meningslöst nu eftersom jag troligen ska flytta, men känns bra att en del av samhället inte sviker iallafall :)

Känns som att jag verkligen skulle behöva gå till psykologen på måndag, men jag har inte råd. Om jag inte får pengar på måndag då.

Och ja jag är emo idag, deal with it!

Av Paulina - 21 september 2011 19:34

Diabetes pluppade upp i mitt huvud idag, och såklart har jag inte kunnat sluta tänka på det.

Så nu har jag läst om både diabetes typ 1 och 2, och det verkar inte som att jag har nån av dom!

Men, man vet aldrig! Och med tanke på hur min kost sett ut dom senaste åren så O.o

Jag testade mig ju förra året, och då va mitt blodsocker lite högt (det sista jag åt på kvällen va glass, så kan ju förklara), men om jag inte får detta ur mitt huvud så fixar jag en tid och testar mig igen, så slipper man oroa sig.

Va konstig, känns som det här är första gången jag är riktigt hypokondrisk på länge(räcknar inte med alla gånger jag trott att jag har MS).


Övrigt, så kan jag inte sluta tänka på Gävle!

(rubriken är inte för att jag är dramatisk, det är namnet på madonna låten jag lyssnar på nu....hmm, varför lyssnar jag alltid på henne när jag bloggar? o.O)

Av Paulina - 19 september 2011 14:00

JAG BLEV PRECIS ERBJUDEN JOBB!

I GÄVLE! :'D

 

*Happy/ångest dance*

Av Paulina - 17 september 2011 16:19

Har kanske sovit runt 2-3 timmar inatt, cepe astma, cepe ångest och cepe grannar som inte kunde stänga av alarmet till bilen! GAH!

Anyway gryn tvinga upp mig vid nio, needless to say att jag va mindre glad. Men under natten hade jag skrivit till johanna för att få låna hennes crash spel, så va pepp på att ha det att hålla mig vaken under dagen.

Det gick tyvärr inte så bra, eftersom hennes playstation dosa inte fungerar O.O

Så nu har jag suttit och spelat Zombie vs plants i nån timme, och lyssnat på Christian kane's(Lindsey i serien Angel) album The house rules några gånger om.

Country musik är inte min grej, men efter att ha hjärttvättat mig själv några timmar så börjar jag gilla't!

Men om jag inte somnar inatt så tänker jag inte försöka mer än två timmar, då går jag fan upp och gör nånting!...ha...ha. jag som inte ens orkar gå upp ur sängen XD

Presentation


För den som är intresserad, så kommer den här bloggen mestadels handla om mitt fysiska mående och mina försök att vinna över min mörka passagerare Ångest. Wish me good luck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards