Alla inlägg under januari 2012

Av Paulina - 27 januari 2012 00:18

Mahaha, nerd poäng!

Började kolla på en film med john malkovick innan gryns operation, och nu har jag inte klarat av att sitta vid datorn så länge sedan dess, aka kolla på film/serier(har missat 3 avsnitt av supernatural!).

Och nu såg jag att den filmen visas imorgon, "In the line of fire" 19 år gammal film som bara råka visas på tv när jag har tänkt på den i 2 veckors tid.

Maha, äntligen får jag mitt slut <3 Och kommer kolla på en hel film med Clintan för första gången...


*efter att ha  pratat om Bröderna lejonhjärta med en vän*

Darn, nu vill jag se den filmen igen, tänka på den i några veckor så visas den på tv? Bah, i want in now. I want it all, and i want it NOW (8)


Av Paulina - 26 januari 2012 15:58

Det har varit ett par dramatiska och traumatiska veckor och nu börjar det äntligen lugna ner sig.

Gryns stygn ser helt awesome ut(ska ta kort på dem) och hennes mage börjar bli bättre.

Och bara för att allt börjar lugna ner sig så blir min mage/ångest upprörd.

Men inatt SOV jag faktiskt, hela jäkla natten! Tack vare en viss person som lättade min ångest igår med ett så generöst erbjudande(tack, i owe you for life).

Nu ska jag försöka komma på vad jag kan äta idag utan att göra min kära mage upprörd.

Av Paulina - 17 januari 2012 19:31

Talar med en vän om hur man dömmer folk efter deras utseende.

Som jag, brukade dömma vackra människor "dom har så perfekta liv, dom är aldrig sjuka. smala människor behöver har inga problem, dom är ju smala!".

Sjukt hur man dömmer folk efter hur dom ser ut, vill nog inte ens veta vad folk tänker om mig.

Jag försöker tänka på det när jag dömmer nån jag inte känner, att i slutändan spelar det ingen roll hur man ser ut, smal, tjock, vacker, ful, vi mår alla skit ibland. Vissa gör bara mer effort att gömma det :)


Anyway, enough deep thoughts for today!

Gryns stygn börjar se bättre ut, köpte lite mer supplies idag så vi kan göra rent det bättre. Tack gode nånting att detta snart är över! :')

Och på Måndag börjar jag på Samordningsteamet(aka vuxendagiset), är nästan lite pepp(ångest blandad pepp) på det!  Skönt att göra nått om dagarna igen, och bäst av allt, gymkort! Har bestämt mig för att träna upp min kropp igen :D

Hmm, jag hade en sista punkt, vad va det....JO! Längar tills mars, så jag får träffa min älskade Elin! :D

Av Paulina - 13 januari 2012 00:04

Jag börjar bli lite trött på att vakna med panik, bad way to start the day.

En vecka sedan gryns operation nu, självklart har det ju blivit 98% bättre sedan dess, men you know me, so fort nånting avviker så får jag panik. Imorse, 2 sekunder efter att jag återfått medvetande, trodde jag att gryn höll på att förblöda. Och fortsatte att tro det största delen av dagen, även efter att jag kollat stygnen...

Igår tänkte jag på att jag va så tacksam över att min ångest har varit i princip non existent i en vecka, så självklart har jag ångest idag. Gissar på att det är en blandning mellan oron över gryn, sömnbrist, och mardrömen om Johnny 23 jag hade i morse.

Kan verkligen inte få den drömmen ur huvet, eller honom kanske rättare sagt. Lite störande med tanke på att jag blir lite lätt illamående av att tänka på honom.

Det som stör mig mest dock är hur jag beteede mig i drömen, blä.

Anyway, nu ska jag väl gå och få lite mer sömnbrist.

Hasta la vista! 

Av Paulina - 11 januari 2012 12:05

So, igår va jag på Samordningsteamet(aka vuxendagiset).

Det va bara ett studiebesök, men jag fick veta en del bra grejer iallafall, bland annat att man får gratis gymkort(SCORE).

Va på väldigt bra humör hela dagen igår, så känns som att det är nyttigt för mig att komma ut bland människor.

Och nu efter snart en vecka har jag tagit kontakt med en människa jag drömt om 3 gånger på en vecka, så nu kanske jag slutar, let's hope! Och på tal om drömmar så hade jag en väldigt verklig dröm om att utomjordningar dödade min far så när jag vaknade viste jag inte om det hade hänt och tänkte "snällasnälla, morgon sms va där nu" och det va där, so all was good again.

Menmen, nu ska jag fortsätta städa, later dudettes!

Av Paulina - 9 januari 2012 13:18

So, Gryns operation va i Torsdags.

Det gick bra, tills all hell broke lose och hon började blöda.

Jag va så säker på att hon inte skulle klara sig igenom detta, men nu efter många sömnlösa dygn så verkar det som att hon faktiskt kommer klara det(peppa peppa ta i trä).

Nu är det bara dom där blodgrejerna(blod under huden) som oroar mig, men om hon överlevde tordag-lördag så borde hon överleva detta ochså :)

Min lilla Gryn har varit så jätte duktiga <3

Och jag är faktiskt förvånad över hur stabil jag varit (vist jag cryed my eyes out i torsdags, men då gick jag iväg och gjorde det på toaletten. Kontroll över gråtande, måste vara första gången sedan ångesten började.)

Dom här dagarna känns så overkliga, har gått i en dimma av osäkerhel.

Ser tillbax på dom där blodiga lakanen och känner en enorm tacksamhet över att hon fortfarande lever.

Läxa jag lärt mig av detta:


1.Operera inte en gammal hund.

2. Operera inte en aggresiv hund(!).

3.Gör noggran research innan du opererar en hund.

4.Whatever you do, never ever get kids, they'll break ya heart all over the floor.

Av Paulina - 1 januari 2012 22:00

Såg Con Air(en av mina gamla favoriter) på tv för nån dag sedan, så nu är jag sjävklart i en John malkovich fas.

Igår och idag kollar jag på Dangerous Liasions (novel från 1800-talet frankrike) vilket när jag ser på den påminer om Cruel intentions, antar att Cruel intentions är mordeniserad. Och enligt mig, inte värt en penny jämför med Dangerous liasions.

Och det säger jag inte bara för att John malkovich(behöver inte säga att han är är 700 resor bättre än ryan-whatever) är med, Glenn close är faktiskt med i denna ochså, tror inte jag har sett henne i något annat än 101 dalmantiner, så hade inte så mycket förväntningar på henne. Menmen, under filmens gång blir hon bättre och bättre, lurig karaktär den där Madame Marquise!

Well well, nu ska jag kolla klart de sista 15 minuterna och se vilken sida som vinner!

(okej, sista här, började kolla typ 2 minuter igen och inser att jag sitter och skrattar väldigt onskefullt under filmen... haha, dom är så...finner inga ord! Älskar kemin mellan Madame Marquise och Vicomte! <3)

Presentation


För den som är intresserad, så kommer den här bloggen mestadels handla om mitt fysiska mående och mina försök att vinna över min mörka passagerare Ångest. Wish me good luck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards